maandag 15 maart 2010

Concentratie

Vorige week om deze tijd kon ik nog geen twee geschreven regels tot mij nemen zonder de draad van het betoog bij regel drie geheel te zijn kwijt geraakt. Dat ik nu - een week later - inmiddels twee boeken heb uitgelezen is uiteraard zeer bemoedigend. Weliswaar moest ik de afgelopen week dagelijks voor een bestraling naar het AMC, maar de uitwerking daarvan is kennelijk heel wat minder heftig dan de tweede chemokuur. Nu die ruim een week achter de rug is keren energie en concentratie terug, en dat is fijn. Morgen vinden in het AMC evaluatiegesprekken plaats, eerst met de radiotherapeut, daarna met de oncoloog, dit laatste mede als voorbereiding op de derde chemokuur. Ik hoop hier morgen op deze plaats verslag van te kunnen doen.

O ja, en over die boeken...
Bob den Uyls Het reizen vereist sterke zenuwen was natuurlijk weer schitterend. Een deel van de verhalen las ik jaren geleden, maar er was ook nieuw moois bij dat ik nog niet kende. Zo zou ik verslag willen doen van mijn reizen (er even van uitgaand dat het daar ooit nog van zou komen).

Dan maar over naar Een dorsvloer vol confetti van Franca Treur. Religie is hot dus dompelen de media Maarten 't Hart en Jan Siebelink lekker bij Franca Treur in een en dezelfde onwelriekende pot. 't Is dat hij al dood is, anders zou Jan Wolkers er ook nog aan zijn toegevoegd. Wat een misser. Het betreft totaal verschillende generaties en eerlijk gezegd bevalt de jongste i.c. Franca Treur mij het best. In haar boek blaast op de achtergrond de protestants-christelijke godsdienst een aangename toon mee als een tuba in een fanfare en dat is me zeer aangenaam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten