zondag 30 mei 2010

Edisonstraat, Amsterdam

Vandaag ben ik in Amsterdam geweest!!
Wat zegt u?
Vandaag ben ik in Amsterdam geweest!!

In november vorig jaar kregen dochter H. en haar vriend hun eerste gezamenlijke woning. Dat ik bij de verhuizing geen hand kon uitsteken zat me behoorlijk dwars, dat er in de maanden daarna evenmin sprake van kon zijn de woning te komen bekijken bleef zeuren.
"Mocht ik me ooit nog weer eens beter gaan voelen dan staat zo'n uitstap met stip op nummer 1!", daar waren we het met z'n allen over eens.

De voorbije weken voelde ik mijn krachten langzaam terugkeren. Stap voor stap breidde mijn actieradius zich uit en toen vorige week een ritje naar een vogeluitkijkpunt bij Bunschoten goed bleek te verlopen, stond mijn besluit vast: Wij gaan naar de Watergraafsmeer.
Vandaag was het zover!

Hoewel met de terugkeer van mijn krachten ook mijn traploopvaardigheid aanzienlijk is verbeterd, waren gastheer en gastvrouw onverbiddelijk in hun eis dat ik de in hun 3-lagenflat aanwezige traplift van hun benedenburen zou gebruiken, en zeg nou eerlijk, welk jongetje kwijlt niet bij de gedachte dat-ie aan knopjes kan zitten en op en neer door het trappenhuis kan bewegen.
Wat een woning en wat een feest om daar op bezoek te mogen zijn. Wie had dat een maand geleden durven denken? Ik niet in elk geval.

Reizen, in een auto zitten, om je heen kijken, de wereld aan je voorbij zien schuiven... Dat is me een belevenis zeg.
Wat me opviel:
- al die verschillende schakeringen groen
- auto's met drie letters in het kenteken
- vlammend gele brem in de berm langs de A27 bij Hilversum
- er wordt wat aan de weg gewerkt
- indrukwekkend: de verbreding van de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal
- jakkerende en bumperklevende BMW's en Audi's op de linkerbaan
- kilometers nieuwe geluidsschermen langs de A2 in het Gooi
- de zuring-rood en boterbloem-geel gekleurde weilanden bij Naarden (kennelijk weinig bemest)
- een paartje omhoogwiekende buizerds
- vanwege het natte weer geen fietsers
- veel hardlopers

... en toen ging het mis, kon ik me van het ene op het andere moment niet meer goed houden, kwamen de waterlanders.

Nondeju, daar had ik willen rennen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten