woensdag 9 juni 2010

Krukken

Toen eind februari het kabinet viel en 9 juni werd genoemd als datum van de Tweede Kamerverkiezingen kwam de gedachte bij me op 'Sjees, wat zal de uitkomst van die verkiezingen zijn?' en 'Zal ik die nog meemaken?' Verder was ik blij dat ik een goed excuus had om niet te hoeven folderen. Het leek me allemaal nog heel erg ver weg.

Vandaag waren de verkiezingen en ik was erbij.


We besloten rond het middaguur te gaan, 'dan zal het wel rustig zijn'. Nou, mooi niet. Het was aansluiten in de rij, een rij waarin de gemiddelde leeftijd zich naar schatting rond de zeventig bewoog, waarin 1 op de 2 stemmers zich voortbewoog per scootmobiel of steun zocht bij een rollator. 'Ja natuurlijk. We hadden het kunnen weten. This is Bilthoven, man.'

'Shit, wat een stelletje bejaarden' schoot het door me heen. Tot ik naar mezelf keek en me realiseerde dat ook ik een zestigplusser ben die zich voortbeweegt op krukken. Hoe je het ook wendt of keert, ik ben een gehandicapte man op leeftijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten