dinsdag 23 februari 2010

Updeet 30 januari 2010

Diakonessenhuis Utrecht

zaterdag 30 januari 2010, dag 19 van de rest van mijn leven


‘Wachten’, zo zou je de voorbije dagen kunnen karakteriseren, wachten tot gisteren het landelijk expertiseteam Osteosarcoom in Leiden bijeen kwam om zich o.a. te buigen over mijn situatie en te komen tot een behandelplan van mijn botkanker. In tegenstelling tot wat nogal mensen om me heen geregeld veronderstelden viel dat wachten me niet zwaar. Ik verbaas me zelf over de rust die over me is gekomen sinds ik weet dat ik ongeneeslijk ziek ben. Van het ene op het andere moment vallen er zaken weg die belangrijk leken, mijn altijd flink opgetuigde ‘Te doen lijst’ blijkt feitelijk weinig om het lijf te hebben. Het enige wat telt is de relatie met mensen om me heen en o, wat zijn die relaties van levensbelang, waardevol en troostrijk! Wat een kaarten, sms’jes, mails. Je moest eens weten hoe goed dat doet. Ik blijf blij met ieder bericht.

Als alles goed gaat krijg ik maandag 1 februari te horen wat de sarcoomdeskundigen met me voor hebben. In principe kan ik dan naar huis in afwachting van verdere behandeling. Geen idee waar die uit gaat bestaan, welke opties er resten. We komen mogelijk voor moeilijke keuzes te staan, maar absolute leidraad zal zijn dat de kwaliteit van leven voor alles gaat.

Zoals eerder gemeld heb ik hier in het Diakonessenhuis geen directe toegang tot internet dus mijn homepage bijhouden en verslag doen van mijn dagelijkse wederwaardigheden gaat niet. Van huis uit moet dat eerdaags wel lukken. Zodra dat rond is meld ik dat.
Mocht je naam niet in mijn collectieve verzendlijst staan en wil je wel geïnformeerd worden, geef dan even je mailadres door. Voeg ik dat toe.
Mij direct bellen komt soms ongelegen, als je op bezoek wilt komen, laat dat dan s.v.p. per mail of sms weten, dan neem ik telefonisch contact met je op om een afspraak te maken.

Iedereen persoonlijk bedanken lukt me onmogelijk, daarom via dit bericht heel veel dank voor al jullie uitingen van betrokkenheid en medeleven.

Hartelijke en liefhebbende groet van
Henk van Dorp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten