vrijdag 26 februari 2010

Dagboek vrijdag 26 februari

dag 46 0930 uur

In Vogels, het blad van Vogelbescherming Nederland, lees ik een artikel Dodelijk moederinstinct: in de tijd van Jac. P. Thijsse waren er mogelijk zo’n 10.000 paartjes van het paapje, nu nog zo’n 500, enkel in het noordoosten van Nederland. Oorzaak: de vrouwtjes wijken op het nest voor geen enkele bedreiging, dus ook niet voor cyclomaaiers die vroeg in het voorjaar de weilanden kaal maaien, inclusief nesten met jongen, en dus ook met de moedervogels. Vreselijk.

2 opmerkingen:

  1. Lieve broer,
    gaan jouw gedachten vandaag ook uit naar 26 februari vorig jaar?
    Aan de ene kant zo blij dat we dat samen hebben meegemaakt, maar ook verdrietig omdat we morgen niet meer met ons drieën mijn verjaardag kunnen vieren.
    Ik hou van je.
    Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Henk,
    Nog een poging, mijn eerste "volgen" gaf een foutmelding.
    Dapper van je om Blogs te gaan bijhouden. En goed om daarin zelfs de actualiteit te verwerken zoals Sven Kramer. Vandaag vraagt het weer om "volgen" met straks wellicht windstoten van >100 km.u in het zuidoosten! Maar ook lenteboden, bolletjes die hun kopje opsteken in de tuin. Dat wens ik je toe, lenteboden, voor vandaag en de komende tijd!
    Wim vd Berg

    BeantwoordenVerwijderen